Тема виховної роботи у 2023-2024 навчальному році: «Формування в учнів соціальної, морально-духовної, життєво-компетентної особистості для успішної самореалізації в соціумі як громадянина, сім‘янина, професіонала».
Головнізавдання виховних заходів та виховної роботи :
-створити умови для розвитку інтелектуальних, морально-етичних, духовних, загальнолюдських якостей, художньо–естетичних, трудових, фізичних сфер особистості учнів, творчої особистості, її здібностей і талантів;
-виховання в учнів любові до свого народу, патріотичного ставлення до своєї держави, його мови, традицій, народних ремесел; виховання любові до праці, почуття дбайливого, бережливого ставлення до шкільного майна; виховання почуття відповідальності за доручену справу та бережливого ставлення до природи;
-здійснення правового виховання дітей, ознайомлення їх з правовою відповідальністю, окремими статтями Кримінального Кодексу України, зацікавлення дітей читанням періодичної преси, переглядом телепередач з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційно-пізнавальних годинах;
-зміцнення здоров’я дітей, сприяння їх сумлінному ставленню до уроків фізичної культури, спортивних секцій, ранкової зарядки; організація екскурсій та походів;
-протидія булінгу та домашньому насильству, торгівлі людьми, запобігання вживання учнівською молоддю
наркотичних і психотропних речовин;
-виховання поваги до вчителів, батьків та старших людей, толерантне ставлення до людей різних соціальних категорій, людей з вадами.
Пріоритетні напрямки виховної роботи у 2023/2024 навчальному році:
формування особистісних рис громадянина України, національної самосвідомості, правосвідомості, політичної культури, культури міжетнічних відносин;
формування морально активної особистості, в якій поєднані моральні якості та норми поведінки по відношенню до оточуючих;
формування екологічної культури, почуття особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них, здатності гармонійно співіснувати з природою;
розвиток в учнів широкого спектру естетичних почуттів, здатності збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва;
морально-психологічну підготовку учнів до майбутньої професійної діяльності, формування усвідомлення соціальної значущості праці, трудової активності, ініціативності;
формування вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних якостей, формування активної життєвої позиції;
виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності, культури розумової праці;
Основними принципами виховання є:
- гуманістичний принцип, що полягає у визнанні людини найвищою цінністю, розумінні дитини, доброзичливому ставленні до неї, довірі, прийнятті дитини такою, якою вона є, зміні її поведінки через позитив;
- індивідуальний принцип утверджує унікальність і неповторність кожної дитини, визначає її інтереси, потреби у житті;
- альтруїстичний принцип виявляється у безкорисливій любові і турботі про іншу людину;
- принцип неперервності, який характеризує процес виховання як такий, що триває протягом усього життя людини;
- принцип цілісності за яким консолідує зусилля усіх суб’єктів виховання в одну систему;
- принцип наступності, що забезпечує передачу із покоління в покоління досвіду засвоєння гуманістичних цінностей, які є базисом виховання і розвитку дитячої особистості;
- принцип культуровідповідності за яким здійснюється виховання гуманістичних цінностей відповідно до культурних умов суспільства;
- принцип природовідповідності, тобто виховання дітей з урахуванням їх індивідуальних особливостей, темпераменту, якостей, нахилів, здібностей, вікових особливостей, природних умов, соціального оточення, народних традицій тощо;
- принцип педагогічної компетентності, що полягає у доцільному використанні педагогічних форм, методів, доборів змісту, педагогічній тактовності;
- принцип стимулювання визначається вірою у сили і здібності дитини, її здатність досягти високих результатів, заохочення до самоорганізації, самовиховання і самовдосконалення;
- принцип життєвої творчої самодіяльності передбачає становлення особистості учня як творця свого життя, який здатен приймати особисті рішення, і нести за них відповідальність, повноцінно жити й активно діяти, постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни;
- принцип оздоровчої спрямованості визначає здоров’я збережувальні компетентності як основи формування в учнів закладів освіти відповідального ставлення до власного здоров’я;
- соціально-педагогічне партнерство як оптимізація спільної діяльності на основі діалогової взаємодії і узгодженої співпраці між різними соціальними інститутами у соціальному захисті, супроводі, соціально-педагогічній підтримці вразливих категорій сімей та дітей, інших цільових груп; координація дій педагогічних, виробничих колективів, сім’ї, громадськості з питань навчання і виховання дітей, підтримки формальної, неформальної та інформальної видів освіти, а також різних форм освіти: інституційної (очна, заочна, дистанційна, мережева) та індивідуальної (екстернатна, сімейна, педагогічний патронаж, на робочому місці);
- міжсекторальна взаємодія розкривається як регулярні спільні заходи організацій громадянського суспільства і владних структур у побудові загальнонаціональної системи виховання, реагуванні на глобалізаційні виклики, подоланні складних соціально-педагогічних явищ; як спільне здійснення соціально важливих програм; підтримка кращих соціально-педагогічних ініціатив; як участь громадськості у формуванні та реалізації державної сімейної та молодіжної політики.
Виховний процес здійснюється згідно з «Основними орієнтирами виховання учнів 1-10 класів загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженими наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 31.10.2011 №1243, за пріоритетними напрямками:
Я і Батьківщина;
Я і мистецтво;
Я і родина;
Я і довкілля;
Я і праця;
Я і школа;
Я і соціум;
Я.
Компетентнісний потенціал виховання | ||
№ п/п | Ключова компетентність | Ціннісні ставлення та практичні здатності |
1 | Спілкування державною (і рідною мовою у разі відмінності) мовами | Ціннісне ставлення: – усвідомлення ролі рідної (державної) мови як механізму національної і етнічної самоідентифікації, збереження світового мовного різноманіття, способу збереження культурних традицій і стратегій, аудіо- та візуалізацію культурного різноманіття свого народу; -любов до українськоїмови; – усвідомленняроліукраїнськоїмовив особистому житті, а також у житті нації і держави; – спілкуванняукраїнськоюмовою у школі та поза школою Практична здатність: – розумітиукраїнську мову; –послуговуватися державною мовою в різноманітнихжиттєвихситуаціях та дотримуватися мовного етикету; –застосовуватирізноманітнікомунікативністратегіїзалежновід мети спілкування; –формулювати чітко думки, дискутувати, наводити аргументи, відстоювативласну думку; – уміти правильно викоритовувати термінологічний апарат,спілкуватися в процесі начально-пізнавальної діяльності; –розвʼязувати конфлікти за допомогою спілкування; –популяризуватиідеїгуманізма, добра та краси; – протистояти засміченості мови, лайливим словам |
2 | Математичнакомпетентність | Ціннісне ставлення: –усвідомлення важливості математичного мислення та математичних знань у життєдіяльності людини; –розуміння цілісної картини світу, закономірності розвитку суспільства, людських відносин, небезпек у застосуванні маніпулятивних технологій; –дотримування логіки і послідовності у мисленні та діях; –протистояння маніпулятивним впливам Практична здатність: –розвиватикритичне мислення; –аналізувати, систематизувати і сентизувати інформацію; –установлювати причиново-наслідкові зв’язки; –виокремлювати головні та другорядні цілі, ризики поведінки, ризиковані життєві ситуації й обирати шляхи їх вирішення |
3 | Компетентності у природничихнауках і технологіях | Ціннісне ставлення: –розширення і поглиблення знань про предметний світ, сферу людських відносин та про себе; –критичнеоцінювання результатівлюдськоїдіяльностіуприродномусередовищі Практична здатність: –готовність до саморозвитку і опануваннясучасними технологіями; –використовувати сучасні технології у своїй діяльності; –брати участь у дослідній і проектній діяльності |
4 | Інформаційно-цифровакомпетентність | Ціннісне ставлення: –здійснення пошукової діяльності та виконання задач за алгоритмом; –уміння працювати з різними Інтернет-ресурсами; –розпізнавання достовірних і недостовірних джерел інформації; –протистояння Інтернет-агресії, Інтернет-булінгу тощо Практична здатність: –умітивикоритовуватирізні способи пошуку корисної інформації в довідникових джерелах (зокрема,за допомогою інформаційно-комунікативних технологій), критично мислити в процесі збору та обробки інформації; –дотримуватисяетикету; –критичновідбірати Інтернетінформацію; –дотримуватися правил безпеки в Інтернет мережі та здатність протистояти інтернет-ризикам та маніпулятивним технологіям у ЗМІ та рекламі, соціальних мережах, комп’ютерних іграх |
5 | Уміннявчитисявпродовжжиття | Ціннісне ставлення: –визначення метитацілівласного життя і діяльності, планування йорганізація життя; –визначення близьких, середніх і далеких перспектив, розроблення стратегії життя; –уміння працювати самостійно і вкоманді; –користування різнимиджереламиінформації; –розширення знаннєвої та емоційної сфери, власні уявлення про життя; –застосовуваннярізних поведінкових і комунікативнихстратегій відповідно до мети діяльності та конкретної ситуації Практична здатність: –уміти моделювати власний освітній розвиток, аналізувати, контролювати, корегувати й оцінювати результати освітньої діяльності; –прагнути оволодівати новими знаннями та навичками; –готовністьудосконалювати свої моральні,морально-вольві якості та навички поведінки впродовжжиття; –розуміти необхідності роботи над собою |
6 | Ініціативність і підприємливість | Ціннісне ставлення: –аналізування життєвих ситуацій; –презентування власної ідеї та ініціативи; –формулюваннявласнихпропозицій, рішень; –виявлення лідерських якостей; –усвідомлення ціннісного змісту грошей, праці і рівності прав людей, праці батьків; –засудження споживацького способу життя та трудової експлуатації дітей Практична здатність: –готовністьбративідповідальністьза себе та інших; –розвивати моральні якостідля успішноїпрофесійноїкар’єри; –брати участь у шкільних заходах, волонтерській діяльності, у трудових десантах і благодійних акціях |
7 | Соціальна та громадянськакомпетентності | Ціннісне ставлення: –усвідомлення змісту понять «громадянин»,«патріотизм», «військово-патріотичне виховання», «готовність до захисту Вітчизни» як важливих складників життєдіяльності людини; –усвідомлення конституційного обовʼязку щодо громадянських прав та захисту суверенітету і територіальної цілісності України; –бажання брати участь у різних формах позакласної та позашкільної роботи військово-патріотичного спрямування; –участь у шкільному самоврядуванні і в дитячих громадських об’єднаннях Практична здатність: –володітинавичками допомоги, самодопомоги, захисту та виживати в складних умовах; –готовність захищати Батьківщину; –дотримуватися конституційних норм, повага до державних символів, законів України; –гуманно ставитися до інших людей, бути здатнимдо альтруїзму, співчуваття, емпатії; –цінувати і поважати свободу інших, право на вибір та власну думку; –поважати гідність кожної людини |
8 | Обізнаність та самовираження у сферікультури | Ціннісне ставлення: –ідентифікація себе як представникапевноїкультури; –визначення ролі і місцяукраїнськоїкультури в загальноєвропейському і світовому контекстах; –використаннякультурногодосвіду в життєвихситуаціях; –долучення до творчості, висловлюючивласніідеї, спираючись на досвід і почуття та використовуючивідповіднізображувально-виражальнізасоби Практична здатність: –поціновувати культурні здобутки людства та інтерес до них; –бути відкритим до культурного діалогу; –потреба у творчій діяльності, яка би відповідала здібностям і нахилам |
9 | Екологічна грамотність і здорове життя | Ціннісне ставлення: –усвідомлення природи, як джерела свідомості і духовності; –усвідомлення людини як частини і результату еволюції природи; –усвідомлення діяльності людини й її потреб як чинника руйнування довкілля; –формування ставлення до природи,як універсальної цінності; –визнання за об’єктами природи права на існування незалежно від привнесеної користі; –усвідомлення значущості здорового способу життя, фізичної підготовки та фізичного розвитку для повноцінного житття людини Практична здатність: –уміти виокремлювати екологічний контекст будь-якого виду діяльності; –формувати практичні навички екологічно безпечної поведінки (вміти обирати діяльність, що наносить найменшої шкоди природі); –уміти застосовувати позитивні надбання народних традицій та етнічної культури у ставленні доприроди й побутовійдіяльності. |
Я і Батьківщина
Мета: Сформувати основні поняття про народ, націю, суспільство, державу:
· почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови;
· приналежності до української нації, відчуття себе громадянином України, шанування державних символів, Конституції України;
· любові до культури свого народу, його традицій, звичаїв, обрядів;
· розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві, толерантного ставлення до представників інших національностей, шанобливого ставлення до їх культури, релігій, традицій;
№ з/п | ЗМІСТ | Термін виконання | Форма проведення | Відповідальні | Відмітки про виконання |
1 | Участь у міському заході присвяченому Дню Незалежності України | 24 серпня 2023р | Участь у міському заході | Працівники спеціальної школи | |
2 | Перший урок на тему : «Європа – наш цивілізаційний вибір” | 4 вересня 2023р. | Уроки, виховні години | Класні керівники, вихователі | |
3 | Міжнародний день миру | 21 вересня 2023р | Виставка малюнків , Виховні години, тематична лінійка | Вчитель образотворчого мистецтва, бібліотекар, вихователі, педагог-організатор | |
4 | Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста. | 8 вересня 2023р | Виховні години, бесіди | Вчитель малювання, педагог- організатор | |
5 | Значення волонтерського руху у підтримці України у війні. | 29 вересня 2023р | Виховні години, бесіди | Класні керівники , вихователі | |
6 | День українського козацтва та День захисника України | 1жовтня 2023р. | Спортивне свято, виставка малюнків | Вихователі, педагог- організатор, бібліотекар | |
7 | «Мій рідний край», «Моя країна моїми очима» , «Видатні люди мого краю» ,«Славетні постаті України» | Жовтень 2023 | Виховні години, бесіди | Класні керівники, вчитель історії | |
8 | Конституційні основи держави» (до Міжнарод-ного дня ООН) | 24 жовтня 2023р. | Години спілкування | Класні керівники, вихователі | |
9 | Акція «Незабутка пам’яті » , «Запали свічку» | 25 листопада 2023р | Вшанування пам'яті жертвам Голодомору 32-33рр. | Класні керівники, педагог- організатор, вчитель історії, вихователі | |
10 | День української писемності та мови «Вертайсь, рідна мово, у серце народу» | 27 жовтня 2023р | Виставка малюнків, виховний захід | Вчителі -словесники | |
11 | До Дня Гідності та Свободи «Що ти знаєш про Україну» | 21 листопада 2023р | Бесіди Виховні години, відео слайди, тематична лінійка | Класні керівники, вихователі, педагог-організатор | |
12 | Тиждень правових знань «Дитино, знай свої права» | 13-20 листопада 2023р | Виставка малюнків, години спілкування, виховні години, бесіди | Бібліотекар, Класні керівники, вихователі, соціальний педагог, психолог | |
День пам’яті жертв голодомору в Україні | 24 листопада 2023р | Виставка матеріалів | Бібліотекар | ||
13 | Місячник правового виховання «Мир і щастя – не дива, тільки знай свої права» «Значення права в моєму житті» « Знаємо та реалізуємо свої права» | 21.11.23-18.12.2024р | Виставка дитячих малюнків, година спілкува- ння, конкурси, книжкова виставка, вікторина | Класні керівники, вихователі, соціальний педагог, психолог | |
14 | День української армії та збройних сил України «Захист Вітчизни–обов’язок громадянина» | 6 грудня 2023р | Бесіди, відеослайди, військово –патріотичні ігри | Класні керівники, педагог- організатор | |
15 | День Соборності України | 22 січня 2024р | Книжкова виставка, тематична лінійка, виховні години, бесіди | Бібліотекар, класні керівники, вихователі, вчитель історії. | |
16 | Герої Крут | 29 січня 2024р | Лінійка пам’яті, години спілкування, виставка історичних матеріалів | Педагог - організатор , класні керівники, вихователі, вчитель історії, бібліотекар | |
17 | До річниці Небесної сотні | 20 лютого 2024р | Лінійка пам’яті, виховний захід, виставка | Педагог - організатор, бібліотекар | |
18 | Міжнародний день рідної мови Предметний тиждень з української мови «Мово рідна! Яка твоя сила!…» | 19-26 лютого 2024р | Міжпред- метний тиждень | Вчителі української мови | |
19 | День затвердження Герба України | 19 лютого 2024р | Години спілкування | Класні керівники, вихователі | |
20 | День Героїв Небесної Сотні | 20 лютого 2024р | Виховні години, бесіди, демонстрація відеофільмів | Класні керівники, вихователі, педагог- організатор, | |
21 | Всесвітній день визволення в’язнів фашистських концтаборів | 11 квітня 2024р | Виховні години, бесіди, демонстрація відеофільмів | Класні керівники, вихователі, педагог- організатор | |
22 | До річниці Чорнобильської трагедії | 26 квітня 2024р | Лінійка пам’яті, виставка матеріалів, демонстрація відеофільму, уроки мужності | Класні керівники, вихователі, педагог- організатор, бібліотекар | |
23 | День примирення та перемоги над нацизмом у Другій світовій війні | 8 травня 2024р | Тематична лінійка , демонстрація відеофільмів, виховні години, бесіди | Педагог організатор, вчителі , класні керівники вихователі, вчитель історії |
Я і мистецтво
Мета: сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне
в житті і мистецтві:
· вміння відчувати та розуміти художні образи;
· навичок виконувати творчі завдання;
· основ про видову специфіку мистецтв, засобів їх виразності.
№ з/п | ЗМІСТ | Термін виконання | Форма проведення | Відповідальні | Відмітки про виконання |
1 | День Знань | 1вересня 2023р | Святкова лінійка | Педагог – організатор, заступник з виховної роботи | |
2 | Всеукраїнський день бібліотек | 30 вересня 2023р | Книжкова виставка | Бібліотекар | |
3 | День працівника освіти : - літературно-музична вітання - конкурс квіткових композицій «Свято осінніх барв» | 1 жовтня 2023р | Творчий звіт | Класні керівники, вихователі, педагог - організатор | |
4 | День Архістратига Михаїла, покровителя Києва | 8 листопада 2023р | Виховні години | Класні керівники, Вихователі, вчитель Християнської етики | |
5 | Всесвітній день толерантності | 16 листопада 2023р | Виховні години | Класні керівники, вихователі | |
6 | Введення в Храм Пресвятої Богородиці | 21 листопада 2023р | Виховні години | Класні керівники, вихователі, вчитель | |
7 | День апостола Андрія Первозваного | 30 листопада 2023р | Виховний захід | Класні керівники | |
8 | День Святого Миколая | 6 грудня 2023р | Творчий звіт | Педагог – організатор, заступник з виховної роботи, бібліотекар | |
9 | Новорічні свята | 29 грудня 2023р. | Новорічні привітання | Педагог - організатор | |
10 | Різдво Христове « Колядують зорі на Різдво Христове», «Щедрівка й Коляда в нашу хату загляда» | 25грудня 2023р | Вертеп | Педагог – організатор, вихователі | |
12. | Хрещення Ісуса Христа , Водохреща | 6 січня 2024р | Щедрування | Педагог – організатор, вихователі | |
13 | День святого Валентина | 14 лютого 2024р | Робота поштової скриньки | Педагог – організатор | |
14 | Стрітення Господнє | 2 лютого 2024р | Година спілкування | Вчитель християнської етики | |
15 | Шевченківські дні | Березень 2024р | Творчий звіт, виставки | Вчителі укр. мови, бібліотекар | |
16 | Виготовлення стінгазети « Т.Г. Щевченко- український поет». | 3 квітня 2024р | Виставка матеріалів | Педагог-організатор | |
17 | Благовіщення | 25 березня 2024р | Години спілкування | Вчитель християнської етики | |
18 | Великдень «Ясний Великдень на землі ! Багато радості й пісень приніс нас янгол на крилі…» | 5 травня 2024р | Виставка малюнків | Вчитель малювання, педагог-організатор | |
19 | День матері | Травень 2024р | Творчий звіт | Класні керівники | |
20 | Свято Останнього Дзвоника | Червень 2024р | Святкова лінійка | Педагог - організатор |
Я і родина
Мета: сформованість основ національних та загальнолюдських цінностей:
- Уміння, навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди, запобігання, мирне розв‘язування конфліктів;
- Здатності враховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших;
- Моральних якостей ( чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, щедрості, поваги до особистості).
№ з/п | ЗМІСТ | Термін виконання | Форма проведення | Відповідальні | Відмітки про виконання |
1. | Виховання в школярів поваги до родини,роду,родинних свят та обрядів. | Вересень 2023р | Відвідування учнівських сімей | Класні керівники, вихователі, соц. педагог | |
2. | Загальношкільні батьківські збори | Вересень -2023р, травень-2024р. | Батьківські збори | Адміністрація школи, психолог, класні керівники, соц. педагог | |
3. | До Міжнародного дня людей похилого віку: - година спілкування по класах «Добром забуте серце, обігрійте». | 1-й тиждень жовтня 2023р | Години спілкування | Класні керівники, вихователі | |
4. | «Щаслива родина – багата країна» | Листопад 2023р | Круглі столи , виставки малюнків, випуск стіннівок | Класні керівники, вихователі | |
5. | Всесвітній День дитини | 20 листопада 2023р | Тематична лінійка | Педагог - організатор | |
6. | День прав людини | 11 грудня 2023р | Виставки малюнків | Вчитель малювання | |
7. | Методи запобігання правопорушень | Лютий 2024р | Години спілкування, бесіди | Класні керівники, вихователі, психолог,соц. педагог | |
8. | Експерементальні розповіді - ситуації, які виявляють позитивну та негативну поведінку неповнолітніх | Лютий 2024р | Години спілкування, бесіди, виховні години, демон-стрування відеослайдів | Класні керівники, вихователі, психолог, соц. педагог | |
9. | Виховання чуйності й доброти | Березень 2024р | Години спілкування, бесіди, виховні години | Класні керівники, вихователі | |
10. | Інтилігентна людина: яка вона? | Квітень 2024р | Заняття -тренінги | Психолог, соц. педагог | |
11. | Цінності моєї родини | Травень 2024р | Години спілкування, бесіди, виховні години | Класні керівники, вихователі |
Я і довкілля;
Мета: сформованість понять та уявлень про довкілля:
· усвідомлення краси природи як унікального явища та ії функцій в житті людини;
· пізнавального інтересу до природи;
· необхідності гармонійного співіснування людини та природи, відповідального ставлення до неї;
· дбайливого ставлення до природи (рослин, тварин).
№ з/п | ЗМІСТ | Термін виконання | Форма проведення | Відповідальні | Відмітки про виконання |
1. | Озеленення шкільних кабінетів,спалень та коридору школи | Вересень 2023р | Трудовий десант | Вихователі, класні керівники | |
2. | Міжнародний день охорони озонового шару | 16 вересня 2023р | Бесіди | Вчитель основ здоров’я | |
3. | Озеленення шкільних кімнат «Нехай буяє в школі сад» | Вересень-жовтень 2023р | Трудовий десант | Вихователі, класні керівники | |
4. | Міжнародний день захисту тварин | Жовтень 2023р | Виставка малюнків | Вчитель малювання | |
5. | Осінній дивограй | Жовтень 2023р | Конкурс на виготовлення композицій із квітів | Класні керівники,вихователі | |
6. | Встановити годівничку | Листопад 2023р | Виготовлення годівничок | Вчитель труд. навчання | |
7. | Природоохоронна акція «Коли ялинки плачуть» | Грудень 2023р | Бесіди,виховні години | Вихователі, класні керівники | |
8. | Акція « Нагодуй птахів» | Січень 2024р | Акція | Вихователі | |
9. | Проведення двомісячника екології «За чисте довкілля. | Квітень -травень 2024р | Трудовий десант | Вихователі, класні керівники | |
10. | Районна акція « Посади Отчий ліс» | Квітень 2024р | Акція | Учні школи, вчителі трудового навчання | |
11. | Операція «Мій шкільний двір – моя турбота» | Квітень 2024р | Трудовий десант | Вчителі, вихователі | |
12. | Насадження нових дерев | Травень 2024р | Трудовий десант | Вихователі, класні керівники | |
Я і праця;
Мета: сформованість понять та уявлень про важливість праці в житті людини:
· уявлення про типи професій;
· вміння і навички самообслуговуючої праці;
· поваги до людини праці;
· почуття відповідальності, вимогливості до себе, охайності, дбайливості, дисциплінованості.
№ з/п | ЗМІСТ | Термін виконання | Форма проведення | Відповідальні | Відмітки про виконання |
1. | Трудовий десант із благоустрою шкільного подвір′я . Операція «Бур′ян» | Вересень 2023р | Акція | Учні, вихователі, вчителі трудового навчання | |
2. | «Затишок» - озеленення шкільних кімнат, спалень. | Протягом року | Акція | Учні, вихователі, вчителі трудового навчання | |
3. | Прибирання території школи, підготовка клумб та квітників до зими. | Жовтень 2023р | Прибирання | Учні, вихователі, вчителі трудового навчання | |
4. | Конкурс на найкращий учнівський куточок. | Листопад 2023р | Конкурс | Вихователі , класні керівники, учні | |
5. | Виготовлення новорічних прикрас | Грудень 2023р | Урок, зайнятість за інтересами | Учні, вихователі, вчителі трудового навчання | |
6. | Виставка учнівських робіт на зимових канікулах | Січень 2024р | Виставка | Вчителі трудового навчання | |
7. | Моя майбутня професія | Квітень 2024р | Години спілкування | Класні керівники | |
8. | Подорож мережею ІНТЕРНЕТ «Електронна культура» | Березень 2024р. | Спілкування – інструктаж | Вчитель інформатики | |
9. | Книжкова лікарня | Грудень 2023– квітень 2024р | Рейд - перевірка | Класні керівники, бібліотекар | |
10. | Трудовий десант на пришкільних клумбах. Операція «Паросток». | Квітень , травень | Трудовий десант | Вихователі , учні , вчителі трудового навчання |
Я і соціум
Мета:
- здатність орієнтуватися та пристосовуватися до нових умов життя, конструктивно на них впливати;
- визначення свого статусу в соціальній групі, налагодженні спільної праці з дорослими та однолітками;
- вміння запобігати конфліктам, справедливому і шляхетному ставленні до інших людей;
- позиції активного суб’єкта громадянського суспільства, який може і має впливати на долю країни.
№ з/п | ЗМІСТ | Термін виконання | Форма проведення | Відповідальні | Відмітки про виконання |
1 | «Твоє життя – твій вибір» | Вересень 2023р. | Бесіда | Соц. педагог, психолог | |
2 | «Шануймо старших» | 2 жовтня 2023р. | Година спілкування | Класні керівники, вихователі | |
3 | «Вдячність» | 20 жовтня 2023р. | Бесіда | Класні керівники початкових класів | |
4 | «Дружба та її значення у житті людини» | 16 листопада 2023р. | Бесіда | Вихователі , Психолог, Соц. педагог | |
5 | «Умій учитись, щоб уміти трудитись» | 23 листопада 2023р. | Бесіда | Вчителі молодших класів | |
«Рольова гра «У пошуках себе» | 7 грудня 2023р | Конкурс | Педагог організатор, вихователі | ||
«Даруйте радість людям» | 26 грудня 2023р | Години спілкування | Класні керівники | ||
«Як долати труднощі і випробування» | 25 січня 2024р | Бесіда | Класні керівники | ||
«Життя не вічне – вічні цінності людські» | 6 лютого 2024р | Бесіда | Психолог | ||
«Вміння знаходити себе в суспільстві» | 19лютого 2024р | Година спілкування | Класні керівники | ||
«Толерантність» | 5 березня 2024р | Бесіда | Вихователі | ||
«Чи можна прожити без конфліктів?» | 20 березня 2024р | Бесіда | Психолог, соц. педагог | ||
«Ми – творці власного життя» | 27 березня 2024р | Години спілкування | Класні керівники | ||
«Моя земля – земля моїх предків» | 4 квітня 2024р | Бесіда | Класні керівники | ||
«Сторінками нашої історії» | 9 квітня 2024р | Бесіда | Вчитель історії | ||
«Не має прав без обов’язків» | 16 травня 2024р | Години спілкування | Класні керівники |
Я і школа
Я
Мета:
- Сформувати в учнів основи духовного, морального та фізичного
розвитку особистості:
- усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров’я (фізичного, психічного, соціального, духовного, культурного) кожної людини ;
- вчити адаптуватися до змін навколишнього середовища, оцінювати свою поведінку, коригувати її;
- знання та навички здорового способу життя ( дотримання правил гігієни, рухового режиму).
№ з/п | ЗМІСТ | Термін виконання | Форма проведення | Відповідальні | Відмітки про виконання |
1. | Проводити сезонні змагання з різних видів спорту: змагання з футболу, легкої атлетики, настільного тенісу, змагання з шахів та шахмат | Протягом року | Змагання | Вчитель фізкультури, вихователі, учнівське самоврядування | |
2. | День здоров'я (веселі старти, конкурсні програми, рухливі ігри на свіжому повітрі) | Протягом року | Веселі старти, конкурсні програми, рухливі ігри на свіжому повітрі | Вихователі , педагог-організатор | |
3. | Виявлення фактів жорстокого поводження з дітьми | Протягом року | Скринька «Довіри» | Бібліотекар | |
4. | Тиждень безпеки руху дітей «На вулиці безпечно буде, як правил руху не забудеш» | Вересень 2023р | Години спілкування , виховні години, виставка малюнків | Вихователі , класні керівники, педагог-організатор | |
5. | Тиждень протипожежної безпеки «Легко вогник запалити, та не просто погасити»: - змагання «Юний рятівник»; - єдиний класний час «Коли вогонь виходить з-під контролю»; - випуск стіннівок «Де спіткає небезпека» | Вересень - жовтень 2023р | Години спілкування , виховні години, виставка малюнків | Класні керівники, вихователі | |
6. | Осінні канікули | Жовтень 2023р | Бесіди, інстркутаж | Класні керівники, вихователі | |
7. | День відмови від куріння. «Вплив куріння на репродуктивне здоров′я молоді». | 16 листопада 2023р. | Виставка малюнків, демонстрація відеофільмів | Бібліотекар, психолог, соц. педагог | |
8. | Попередження дитячого травматизму під час новорічних свят та зимових канікул | Грудень 2023р | Бесіди, інструктаж | Класні керівники, вихователі | |
9. | День боротьби з туберкульозу | Березень 2024р | Медичний лекторій, | Лікар, медсестра | |
10. | Попередження наркоманії СНІДу, алкоголізму, паління, насильства у сім’ї | Березень 2024р | Консультації з батьками ( батьківські збори) | Класні керівники , вихователі, соц. педагог | |
11. | Весняні канікули попередження дитячого травматизму та правопорушень школярів | Березень 2024р | Бесіди, інструктаж | Класні керівники, вихователі | |
12. | Зустрічі, круглі столи із працівниками санітарно-лікувальних установ, правових органів, пожежної частини. | Протягом року | Круглі столи, бесіди | Лікар, медсестра, особи правових органів та пожежних частин | |
13. | Людське спілкування | Квітень 2024р | Години спілкування | Класні керівники, вихователі | |
14. | Тиждень правових знань | Листопад 2023р – квітень 2024р | Виховні години | Класні керівники, вихователі, | |
15. | День ЦО | Березень 2024р | Години спілкування, заняття -тренінги | Класні керівники, вихователі, начальник ЦО | |
16. | Безпека життєдіяльності учасників н.в. процесу під час Великодніх свят | Квітень 2024р | Бесіди, інструктаж | Класні керівники, вихователі | |
17. | Тиждень ОБЖ «Здоров'я – це найголовніше у житті» | Травень 2024р | Виховні години, виставка малюнків | Класні керівники, вихователі, Бібліотекар | |
18. | Попередження дитячого травматизму під час літніх канікул | Травень 2024р | Бесіди, інструктаж | Класні керівники, вихователі |
БУЛІНГУ В план заходів СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ
№ з/п | ЗАХОДИ | Відповідальні за проведення | Термін виконання |
1. | Перевірка приміщень, території закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу. | Заступник директора з господарчої частини | Упродовж року |
2. | Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): ·педагогічний персонал; ·допоміжний персонал; ·технічний персонал. | Адміністрація | Вересень |
3. | Створити комісію з розгляду випадків булінгу та оформити журнал обліку звернень та повідомлень про жорстоке поводження з дітьми або загрозу його вчинення. | Заступник директора з навчально-виховної роботи | Жовтень |
4. | Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: ·з вивчення учнівського колективу; ·з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей | Практичний психолог | Жовтень |
5. | Консультування класних керівників та вихователів психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій. | практичний психолог, соціальний педагог | постійно |
6. | Обговорення та прийняття правил поведінки в групах/класах (1-10 кл.) | Класні керівники, вихователі, соціальний педагог, практичний психолог | Вересень |
7. | Проведення інформаційно-просвітницьких заходів щодо протидії булінгу в освітньому середовищі: · Види булінгу; · До чого призводить цькування; · Протидія цькуванню; · Розпізнавання буллера. Інформація та рекомендації для батьків; · Поради вчителю, який став об’єктом булінгу; · Психологічне та фізичне насильство у школі. Хто має відповідати за законом? | Класні керівники, вихователі, соціальний педагог, практичний психолог | Грудень |
8. | Проведення місячника з протидії булінгу та насильства «Зупинимо булінг разом!»: · Перегляд мультфільмів з коментуванням: «Гидке каченя» «Жив собі чорний кіт» «Про пташок» «Вірте у любов, вірте у Різдво» «Курка, яка несла всяку всячину» · Перегляд відео з коментуванням «Без маски» | Класні керівники, соціальний педагог, практичний психолог | Лютий |
9. | · Проведення бесід та перегляд мультфільмів з коментуванням, щодо кібер-булінгу: Бесіди: «Лабіринти інтернету»; «Соціальні мережі» «Кібер-булінг» Мультфільм: «Мобільні – це класно»; «Залежність від соціальних медіа» Навчальні відео: «Корисні підказки.Інтернет» «Безпека в інтернеті». | Класні керівники, соціальний педагог, практичний психолог | Листопад |
10. | Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей надання рекомендацій на тему «Небезпека в Інтернеті», «Безконфліктне спілкування». | Дирекція школи,практичний психолог, соціальний педагог | Протягом року |
11. | Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» | Класні керівники | Протягом року |
Заходи щодо профілактики ВІЛ-інфікцій СНІДу у навчальному закладі
№ п/п | Зміст роботи | Термін роботи | Відповідальний | Відомості про виконання |
1 | Підвищення рівня обізнаності учнів щодо здорового способу життя за допомогою бесід | Протягом року | Медична сестра | |
2 | Перегляд відео на тему « Не дай СНІДу шанс» | Жовтень 2023р | Педагог-організатор | |
3 | Проведення уроку у Всесвітній день боротьби з ВІЛ/СНІДом | Грудень 2023р | Класні керівники | |
4 | Виставка дитячих малюнків у Всесвітній день боротьби з ВІЛ/СНІДом | Грудень 2023р | Бібліотекар | |
5 | Опитування щодо обізнаності з питань ВІЛ/СНІДу | Грудень 2023р | Психологічна служба | |
6 | Семінар на тему «СНІД та його профілактика» | Грудень 2023р | Психологічна служба, медсестра | |
7 | Перегляд відео на тему « Життя на повну силу» | Грудень 2023р | Психологічна служба | |
8 | Провести бесіди, виховні години щодо профілактики ВІЛ-інфекцій | Грудень 2023р | Класні керівники , вихователі | |
9 | Провести урок здоров’я у Всесвітній день здоров’я на тему «Моє здоров’я в моїх руках» | 7 квітня 2024р | Класні керівники | |
10 | Проведення консультацій з батьками учнів за профілактичною програмою «Сімейна розмова» | Протягом року | Психологічна служба |
Робота ради профілактики правопорушень
№ п/п | Зміст роботи | Термін роботи | Відповідаль-ний | Відомості про виконання |
1 | Виявлення учнів які не розпочали навчання | Вересень 2023р | Рада профілактики | |
2 | Проведення Всеукраїнського рейду «Урок» з профілактики правопорушень і злочинів серед учнів спеціальної школи | Вересень 2023р | Рада профілактики, класні керівники | |
3 | Взяття на облік дітей схильних до правопорушень та виявлення причин, що призвели до взяття їх на облік | Вересень 2023р | Рада профілактики, класні керівники | |
4 | Створити органи шкільного всамоврядування, інспекторів дорожнього руху, юнацьких пожежних дружин | Вересень 2023р | Рада профілактики, класні керівники | |
5 | Перевіряти стан успішності та відвідування учнями спеціальної школи, що стоять на обліку | Протягом року | Рада профілактики, класні керівники | |
6 | Індивідуальні бесіди з учнями, що пропускають заняття | Жовтень 2023р | Рада профілактики | |
7 | Перевірити стан гурткової роботи з учнями схильних до правопорушень | Листопад , Грудень 2023р | Рада профілактики | |
8 | Аналіз зібраних матеріалів скриньки «Довіри» з метою вивчення фактів жорстокого поводження з дітьми у спеціальній школі | Грудень, травень 2023р 2024р | Рада профілактики | |
9 | Підсумок роботи Ради профілактики за перший семестер | Лютий 2024р | Рада профілактики | |
10 | Зустріч з начальником СуСД. Бесіди про злочинність на вулицях та громадських місцях. Кримінальна відповідальність неповнолітньої молоді. | Лютий 2024р | Рада профілактики, представники СуСД | |
11 | Співпраця між службами і структурами, що здійснюють патронат і супровід дітей котрі опинилися в складних життєвих обставинах | Протягом року | Психологічна служба | |
12 | Семінар «Психолого- педагогічна робота з дітьми «групи ризику» | Квітень 2024р | Психологічна служба | |
13 | Анкетування «Знай та реалізуй свої права» | Квітень 2024р | Психологічна служба | |
14 | Перегляд навчального відео щодо пропаганди правових знань | Квітень 2024р | Психологічна служба | |
15 | Працевлаштування учнів, які стоять на внутрішкільному обліку | Травень 2024р | Рада профілактики | |
16 | Підсумок роботи Ради профілактики за рік | Травень 2024р | Рада профілактики |
Заходи щодо інформаційно – профілактичної роботи для запобігання торгівлі, експлуатації та жорстокого поводження з дітьми
у навчальному закладі
№ п/п | Зміст роботи | Термін роботи | Відповідаль-ний | Відомості про виконання |
1 | Розмістити скриньку «Довіри» з метою виявлення фактів жорстокого поводження з дітьми у школі | Вересень 2023р | Бібліотекар | |
2 | Анкетування з питань профілактики насильства серед учнівської молоді | Вересень 2023р | Психологічна служба | |
3 | Анкетування учнів з метою визначення рівня усвідомлення проблеми торгівлі людьми | Жовтень 2023р | Психологічна служба | |
4 | Показ кінофільму « Станція призначення – життя » спрямованого на попередження торгівлі людьми та експлуатації дітей | Жовтень 2023р | Психологічна служба | |
5 | Семінар на тему «Молодь проти насильства» | Жовтень 2023р | Психологічна служба | |
6 | Виховна година «Незнайомі люди. Правела поведінки» | Листопад 2023р | Класні керівники , вихователі | |
7 | Семінар щодо забезпечення захисту дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства | Грудень 2023р | Психологічна служба | |
8 | Робота з батьками на тему «Торгівля людьми: це може трапитись з кожним» | Протягом року | Класні керівники | |
9 | Бесіди щодо запобігання насильству в дитячому середовищі, виховання у дітей толерантного ставлення у суспільстві | Протягом року | Класні керівники, вихователі | |
10 | Провести спортивні змагання командного типу, що сприятиме їх гіперактивності та зняттю агресії | За окремим планом | Педагог-організатор | |
11 | Проведення консультацій з батьками учнів за профілактичною програмою «Сімейна розмова» | Протягом року | Психологічна служба |
Заходи щодо профілактики правопорушень та запобігання дитячій бездоглядності
серед учнів у навчальному закладі
№ п/п | Зміст роботи | Термін роботи | Відповідаль-ний | Відомості про виконання |
1 | Створити органи шкільного самоврядування, інспекторів дорожнього руху, юнацьких пожежних дружин та різні форми природоохоронної роботи | Вересень 2023р | Педагог -організатор | |
2 | Залучення дітей девіантної поведінки до участі у виховних заходах | Протягом року | Психологічна служба, педагог-організатор | |
3 | Провести бесіди, виховні години щодо попередження шкідливих узалежнень та популяризації здорового способу життя | Протягом року | Класні керівники, вихователі | |
4 | До оформити у бібліотеці правовий куток | Вересень 2023р | Бібліотекар | |
5 | Участь педагогічних працівників у проведенні Всеукраїнського рейду «Урок» з профілактики правопорушень і злочинів серед учнів спеціальних шкіл, виявлення учнів , які не розпочали навчання | Вересень 2023р – Січень 2024р | Адміністрація школи, класні керівники | |
6 | Семінар щодо попередження дитячої та підліткової злочинності | Листопад 2023р | Практичний психолог, РПП | |
7 | Семінар «Психолого- педагогічна робота з дітьми «групи ризику» | Грудень 2023р | Практичний психолог, РПП | |
8 | Проведення «Тижнів правових знань» з метою ознайомлення учнів із законом про права дитини | Листопад 2023р- Квітень 2024р | Класні керівники, вихователі, бібліотекар | |
9 | Залучення до гурткової роботи дітей із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах | Протягом року | Педагог- організатор | |
10 | Проводити індивідуально-корекційну роботу роботу з педагогічно занедбаними дітьми, які вже скоїли протиправні дії | Протягом року | Психологічна служба, класні керівники, вихователі | |
11 | Посилити корекційну роботу з учнями, які мають ознаки агресивної поведінки | Протягом року | Психологічна служба, класні керівники, вихователі | |
12 | Проведення консультацій з батьками учнів за профілактичною програмою «Сімейна розмова» | Протягом року | Психологічна служба | |
13 | Провести виставку малюнків « Здоров’я – це найголовніше у житті» | Травень 2024р | Бібліотекар |
Робота з профілактики аголколізму та тютюнопаління
№ п/п | Зміст роботи | Термін роботи | Відповідальний | Відомості про виконання |
1 | Залучення дітей девіантної поведінки до участі у виховних заходах | Протягом року | Психологічна служба, педагог організатор | |
2 | Анкетування « Твоє ставлення до тютюнопаління» | Листопад 2023р | Психологічна служба | |
3 | Провести індивідуальні психолого-педагогічні консультації з дітьми «групи ризику» та надання практичних порад та рекомендації щодо здорового способу життя | Протягом року | Психологічна служба | |
4 | Перегляд навчального фільму «Правда про куріння» | Листопад 2023р | Психологічна служба | |
5 | Провести бесіди, виховні години щодо попередження шкідливих узалежнень | Грудень 2023р | Класні керівники , вихователі | |
Виставка малюнків до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДОМ | Грудень 2023р | Бібліотекар | ||
6 | Анкетування для дослідження вживання учнів алкоголю | Січень 2024р | Психологічна служба | |
7 | Перегляд навчального фільму «Правда про алкоголь » | Лютий 2024р | Психологічна служба | |
8 | Анкетування учнів щодо схильності вживання наркотиків | Березень 2024р | Психологічна служба | |
9 | Інформованість підлітків щодо наркоманії. Навчальний фільм «Чорно-біле кіно» | Березень 2024р | Психологічна служба | |
10 | Семінар «Життя без шкідливих звичок» | Березень 2024р | Психологічна служба, медсестра | |
11 | Проведення уроку здоров’я у Всесвітній день здоров’я | 7 квітня 2024р | Класні керівники , вихователі | |
12 | Проведення консультацій з батьками учнів за профілактичною програмою «Сімейна розмова» | Протягом року | Психологічна служба | |
13 | Виставка дитячих малюнків до Всеукраїнського дня тютюнопаління | Травень 2024р | Бібліотекар |
Коментарi