Тема виховної роботи у 2023-2024 навчальному році: «Формування в учнів соціальної, морально-духовної, життєво-компетентної особистості для успішної самореалізації в соціумі як громадянина, сім‘янина, професіонала».

Головнізавдання виховних заходів та виховної роботи :

-створити умови для розвитку інтелектуальних, морально-етичних, духовних, загальнолюдських якостей, художньо–естетичних, трудових, фізичних сфер особистості учнів, творчої особистості, її здібностей і талантів;

-виховання в учнів любові до свого народу, патріотичного ставлення до своєї держави, його мови, традицій, народних ремесел; виховання любові до праці, почуття дбайливого, бережливого ставлення до шкільного майна; виховання почуття відповідальності за доручену справу та бережливого ставлення до природи;

-здійснення правового виховання дітей, ознайомлення їх з правовою відповідальністю, окремими статтями Кримінального Кодексу України, зацікавлення дітей читанням періодичної преси, переглядом телепередач з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційно-пізнавальних годинах;

-зміцнення здоров’я дітей, сприяння їх сумлінному ставленню до уроків фізичної культури, спортивних секцій, ранкової зарядки; організація екскурсій та походів;

-протидія булінгу та домашньому насильству, торгівлі людьми, запобігання вживання учнівською молоддю

наркотичних і психотропних речовин;

-виховання поваги до вчителів, батьків та старших людей, толерантне ставлення до людей різних соціальних категорій, людей з вадами.

Пріоритетні напрямки виховної роботи у 2023/2024 навчальному році:

формування особистісних рис громадянина України, національної самосвідомості, правосвідомості, політичної культури, культури міжетнічних відносин;

формування морально активної особистості, в якій поєднані моральні якості та норми поведінки по відношенню до оточуючих;

формування екологічної культури, почуття особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них, здатності гармонійно співіснувати з природою;

розвиток в учнів широкого спектру естетичних почуттів, здатності збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва;

морально-психологічну підготовку учнів до майбутньої професійної діяльності, формування усвідомлення соціальної значущості праці, трудової активності, ініціативності;

формування вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних якостей, формування активної життєвої позиції;

виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності, культури розумової праці;

Основними принципами виховання є:

- гуманістичний принцип, що полягає у визнанні людини найвищою цінністю, розумінні дитини, доброзичливому ставленні до неї, довірі, прийнятті дитини такою, якою вона є, зміні її поведінки через позитив;

- індивідуальний принцип утверджує унікальність і неповторність кожної дитини, визначає її інтереси, потреби у житті;

- альтруїстичний принцип виявляється у безкорисливій любові і турботі про іншу людину;

- принцип неперервності, який характеризує процес виховання як такий, що триває протягом усього життя людини;

- принцип цілісності за яким консолідує зусилля усіх суб’єктів виховання в одну систему;

- принцип наступності, що забезпечує передачу із покоління в покоління досвіду засвоєння гуманістичних цінностей, які є базисом виховання і розвитку дитячої особистості;

- принцип культуровідповідності за яким здійснюється виховання гуманістичних цінностей відповідно до культурних умов суспільства;

- принцип природовідповідності, тобто виховання дітей з урахуванням їх індивідуальних особливостей, темпераменту, якостей, нахилів, здібностей, вікових особливостей, природних умов, соціального оточення, народних традицій тощо;

- принцип педагогічної компетентності, що полягає у доцільному використанні педагогічних форм, методів, доборів змісту, педагогічній тактовності;

- принцип стимулювання визначається вірою у сили і здібності дитини, її здатність досягти високих результатів, заохочення до самоорганізації, самовиховання і самовдосконалення;

- принцип життєвої творчої самодіяльності передбачає становлення особистості учня як творця свого життя, який здатен приймати особисті рішення, і нести за них відповідальність, повноцінно жити й активно діяти, постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни;

- принцип оздоровчої спрямованості визначає здоров’я збережувальні компетентності як основи формування в учнів закладів освіти відповідального ставлення до власного здоров’я;

- соціально-педагогічне партнерство як оптимізація спільної діяльності на основі діалогової взаємодії і узгодженої співпраці між різними соціальними інститутами у соціальному захисті, супроводі, соціально-педагогічній підтримці вразливих категорій сімей та дітей, інших цільових груп; координація дій педагогічних, виробничих колективів, сім’ї, громадськості з питань навчання і виховання дітей, підтримки формальної, неформальної та інформальної видів освіти, а також різних форм освіти: інституційної (очна, заочна, дистанційна, мережева) та індивідуальної (екстернатна, сімейна, педагогічний патронаж, на робочому місці);

- міжсекторальна взаємодія розкривається як регулярні спільні заходи організацій громадянського суспільства і владних структур у побудові загальнонаціональної системи виховання, реагуванні на глобалізаційні виклики, подоланні складних соціально-педагогічних явищ; як спільне здійснення соціально важливих програм; підтримка кращих соціально-педагогічних ініціатив; як участь громадськості у формуванні та реалізації державної сімейної та молодіжної політики.

Виховний процес здійснюється згідно з «Основними орієнтирами виховання учнів 1-10 класів загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженими наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 31.10.2011 №1243, за пріоритетними напрямками:

Я і Батьківщина;

Я і мистецтво;

Я і родина;

Я і довкілля;

Я і праця;

Я і школа;

Я і соціум;

Я.

Компетентнісний потенціал виховання
№ п/п Ключова компетентність Ціннісні ставлення та практичні здатності
1 Спілкування державною (і рідною мовою у разі відмінності) мовами Ціннісне ставлення: – усвідомлення ролі рідної (державної) мови як механізму національної і етнічної самоідентифікації, збереження світового мовного різноманіття, способу збереження культурних традицій і стратегій, аудіо- та візуалізацію культурного різноманіття свого народу; -любов до українськоїмови; – усвідомленняроліукраїнськоїмовив особистому житті, а також у житті нації і держави; – спілкуванняукраїнськоюмовою у школі та поза школою Практична здатність: – розумітиукраїнську мову; –послуговуватися державною мовою в різноманітнихжиттєвихситуаціях та дотримуватися мовного етикету; –застосовуватирізноманітнікомунікативністратегіїзалежновід мети спілкування; –формулювати чітко думки, дискутувати, наводити аргументи, відстоювативласну думку; – уміти правильно викоритовувати термінологічний апарат,спілкуватися в процесі начально-пізнавальної діяльності; –розвʼязувати конфлікти за допомогою спілкування; –популяризуватиідеїгуманізма, добра та краси; – протистояти засміченості мови, лайливим словам
2 Математичнакомпетентність Ціннісне ставлення: –усвідомлення важливості математичного мислення та математичних знань у життєдіяльності людини; –розуміння цілісної картини світу, закономірності розвитку суспільства, людських відносин, небезпек у застосуванні маніпулятивних технологій; –дотримування логіки і послідовності у мисленні та діях; –протистояння маніпулятивним впливам Практична здатність: –розвиватикритичне мислення; –аналізувати, систематизувати і сентизувати інформацію; –установлювати причиново-наслідкові зв’язки; –виокремлювати головні та другорядні цілі, ризики поведінки, ризиковані життєві ситуації й обирати шляхи їх вирішення
3 Компетентності у природничихнауках і технологіях Ціннісне ставлення: –розширення і поглиблення знань про предметний світ, сферу людських відносин та про себе; –критичнеоцінювання результатівлюдськоїдіяльностіуприродномусередовищі Практична здатність: –готовність до саморозвитку і опануваннясучасними технологіями; –використовувати сучасні технології у своїй діяльності; –брати участь у дослідній і проектній діяльності
4 Інформаційно-цифровакомпетентність Ціннісне ставлення: –здійснення пошукової діяльності та виконання задач за алгоритмом; –уміння працювати з різними Інтернет-ресурсами; –розпізнавання достовірних і недостовірних джерел інформації; –протистояння Інтернет-агресії, Інтернет-булінгу тощо Практична здатність: –умітивикоритовуватирізні способи пошуку корисної інформації в довідникових джерелах (зокрема,за допомогою інформаційно-комунікативних технологій), критично мислити в процесі збору та обробки інформації; –дотримуватисяетикету; –критичновідбірати Інтернетінформацію; –дотримуватися правил безпеки в Інтернет мережі та здатність протистояти інтернет-ризикам та маніпулятивним технологіям у ЗМІ та рекламі, соціальних мережах, комп’ютерних іграх
5 Уміннявчитисявпродовжжиття Ціннісне ставлення: –визначення метитацілівласного життя і діяльності, планування йорганізація життя; –визначення близьких, середніх і далеких перспектив, розроблення стратегії життя; –уміння працювати самостійно і вкоманді; –користування різнимиджереламиінформації; –розширення знаннєвої та емоційної сфери, власні уявлення про життя; –застосовуваннярізних поведінкових і комунікативнихстратегій відповідно до мети діяльності та конкретної ситуації Практична здатність: –уміти моделювати власний освітній розвиток, аналізувати, контролювати, корегувати й оцінювати результати освітньої діяльності; –прагнути оволодівати новими знаннями та навичками; –готовністьудосконалювати свої моральні,морально-вольві якості та навички поведінки впродовжжиття; –розуміти необхідності роботи над собою
6 Ініціативність і підприємливість Ціннісне ставлення: –аналізування життєвих ситуацій; –презентування власної ідеї та ініціативи; –формулюваннявласнихпропозицій, рішень; –виявлення лідерських якостей; –усвідомлення ціннісного змісту грошей, праці і рівності прав людей, праці батьків; –засудження споживацького способу життя та трудової експлуатації дітей Практична здатність: –готовністьбративідповідальністьза себе та інших; –розвивати моральні якостідля успішноїпрофесійноїкар’єри; –брати участь у шкільних заходах, волонтерській діяльності, у трудових десантах і благодійних акціях
7 Соціальна та громадянськакомпетентності Ціннісне ставлення: –усвідомлення змісту понять «громадянин»,«патріотизм», «військово-патріотичне виховання», «готовність до захисту Вітчизни» як важливих складників життєдіяльності людини; –усвідомлення конституційного обовʼязку щодо громадянських прав та захисту суверенітету і територіальної цілісності України; –бажання брати участь у різних формах позакласної та позашкільної роботи військово-патріотичного спрямування; –участь у шкільному самоврядуванні і в дитячих громадських об’єднаннях Практична здатність: –володітинавичками допомоги, самодопомоги, захисту та виживати в складних умовах; –готовність захищати Батьківщину; –дотримуватися конституційних норм, повага до державних символів, законів України; –гуманно ставитися до інших людей, бути здатнимдо альтруїзму, співчуваття, емпатії; –цінувати і поважати свободу інших, право на вибір та власну думку; –поважати гідність кожної людини
8 Обізнаність та самовираження у сферікультури Ціннісне ставлення: –ідентифікація себе як представникапевноїкультури; –визначення ролі і місцяукраїнськоїкультури в загальноєвропейському і світовому контекстах; –використаннякультурногодосвіду в життєвихситуаціях; –долучення до творчості, висловлюючивласніідеї, спираючись на досвід і почуття та використовуючивідповіднізображувально-виражальнізасоби Практична здатність: –поціновувати культурні здобутки людства та інтерес до них; –бути відкритим до культурного діалогу; –потреба у творчій діяльності, яка би відповідала здібностям і нахилам
9 Екологічна грамотність і здорове життя Ціннісне ставлення: –усвідомлення природи, як джерела свідомості і духовності; –усвідомлення людини як частини і результату еволюції природи; –усвідомлення діяльності людини й її потреб як чинника руйнування довкілля; –формування ставлення до природи,як універсальної цінності; –визнання за об’єктами природи права на існування незалежно від привнесеної користі; –усвідомлення значущості здорового способу життя, фізичної підготовки та фізичного розвитку для повноцінного житття людини Практична здатність: –уміти виокремлювати екологічний контекст будь-якого виду діяльності; –формувати практичні навички екологічно безпечної поведінки (вміти обирати діяльність, що наносить найменшої шкоди природі); –уміти застосовувати позитивні надбання народних традицій та етнічної культури у ставленні доприроди й побутовійдіяльності.

Я і Батьківщина

Мета: Сформувати основні поняття про народ, націю, суспільство, державу:

· почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови;

· приналежності до української нації, відчуття себе громадянином України, шанування державних символів, Конституції України;

· любові до культури свого народу, його традицій, звичаїв, обрядів;

· розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві, толерантного ставлення до представників інших національностей, шанобливого ставлення до їх культури, релігій, традицій;

№ з/п ЗМІСТ Термін виконання Форма проведення Відповідальні Відмітки про виконання
1 Участь у міському заході присвяченому Дню Незалежності України 24 серпня 2023р Участь у міському заході Працівники спеціальної школи
2 Перший урок на тему : «Європа – наш цивілізаційний вибір” 4 вересня 2023р. Уроки, виховні години Класні керівники, вихователі
3 Міжнародний день миру 21 вересня 2023р Виставка малюнків , Виховні години, тематична лінійка Вчитель образотворчого мистецтва, бібліотекар, вихователі, педагог-організатор
4 Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста. 8 вересня 2023р Виховні години, бесіди Вчитель малювання, педагог- організатор
5 Значення волонтерського руху у підтримці України у війні. 29 вересня 2023р Виховні години, бесіди Класні керівники , вихователі
6 День українського козацтва та День захисника України 1жовтня 2023р. Спортивне свято, виставка малюнків Вихователі, педагог- організатор, бібліотекар
7 «Мій рідний край», «Моя країна моїми очима» , «Видатні люди мого краю» ,«Славетні постаті України» Жовтень 2023 Виховні години, бесіди Класні керівники, вчитель історії
8 Конституційні основи держави» (до Міжнарод-ного дня ООН) 24 жовтня 2023р. Години спілкування Класні керівники, вихователі
9 Акція «Незабутка пам’яті » , «Запали свічку» 25 листопада 2023р Вшанування пам'яті жертвам Голодомору 32-33рр. Класні керівники, педагог- організатор, вчитель історії, вихователі
10 День української писемності та мови «Вертайсь, рідна мово, у серце народу» 27 жовтня 2023р Виставка малюнків, виховний захід Вчителі -словесники
11 До Дня Гідності та Свободи «Що ти знаєш про Україну» 21 листопада 2023р Бесіди Виховні години, відео слайди, тематична лінійка Класні керівники, вихователі, педагог-організатор
12 Тиждень правових знань «Дитино, знай свої права» 13-20 листопада 2023р Виставка малюнків, години спілкування, виховні години, бесіди Бібліотекар, Класні керівники, вихователі, соціальний педагог, психолог
День пам’яті жертв голодомору в Україні 24 листопада 2023р Виставка матеріалів Бібліотекар
13 Місячник правового виховання «Мир і щастя – не дива, тільки знай свої права» «Значення права в моєму житті» « Знаємо та реалізуємо свої права» 21.11.23-18.12.2024р Виставка дитячих малюнків, година спілкува- ння, конкурси, книжкова виставка, вікторина Класні керівники, вихователі, соціальний педагог, психолог
14 День української армії та збройних сил України «Захист Вітчизни–обов’язок громадянина» 6 грудня 2023р Бесіди, відеослайди, військово –патріотичні ігри Класні керівники, педагог- організатор
15 День Соборності України 22 січня 2024р Книжкова виставка, тематична лінійка, виховні години, бесіди Бібліотекар, класні керівники, вихователі, вчитель історії.
16 Герої Крут 29 січня 2024р Лінійка пам’яті, години спілкування, виставка історичних матеріалів Педагог - організатор , класні керівники, вихователі, вчитель історії, бібліотекар
17 До річниці Небесної сотні 20 лютого 2024р Лінійка пам’яті, виховний захід, виставка Педагог - організатор, бібліотекар
18 Міжнародний день рідної мови Предметний тиждень з української мови «Мово рідна! Яка твоя сила!…» 19-26 лютого 2024р Міжпред- метний тиждень Вчителі української мови
19 День затвердження Герба України 19 лютого 2024р Години спілкування Класні керівники, вихователі
20 День Героїв Небесної Сотні 20 лютого 2024р Виховні години, бесіди, демонстрація відеофільмів Класні керівники, вихователі, педагог- організатор,
21 Всесвітній день визволення в’язнів фашистських концтаборів 11 квітня 2024р Виховні години, бесіди, демонстрація відеофільмів Класні керівники, вихователі, педагог- організатор
22 До річниці Чорнобильської трагедії 26 квітня 2024р Лінійка пам’яті, виставка матеріалів, демонстрація відеофільму, уроки мужності Класні керівники, вихователі, педагог- організатор, бібліотекар
23 День примирення та перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 8 травня 2024р Тематична лінійка , демонстрація відеофільмів, виховні години, бесіди Педагог організатор, вчителі , класні керівники вихователі, вчитель історії

Я і мистецтво

Мета: сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне

в житті і мистецтві:

· вміння відчувати та розуміти художні образи;

· навичок виконувати творчі завдання;

· основ про видову специфіку мистецтв, засобів їх виразності.

№ з/п ЗМІСТ Термін виконання Форма проведення Відповідальні Відмітки про виконання
1 День Знань 1вересня 2023р Святкова лінійка Педагог – організатор, заступник з виховної роботи
2 Всеукраїнський день бібліотек 30 вересня 2023р Книжкова виставка Бібліотекар
3 День працівника освіти : - літературно-музична вітання - конкурс квіткових композицій «Свято осінніх барв» 1 жовтня 2023р Творчий звіт Класні керівники, вихователі, педагог - організатор
4 День Архістратига Михаїла, покровителя Києва 8 листопада 2023р Виховні години Класні керівники, Вихователі, вчитель Християнської етики
5 Всесвітній день толерантності 16 листопада 2023р Виховні години Класні керівники, вихователі
6 Введення в Храм Пресвятої Богородиці 21 листопада 2023р Виховні години Класні керівники, вихователі, вчитель
7 День апостола Андрія Первозваного 30 листопада 2023р Виховний захід Класні керівники
8 День Святого Миколая 6 грудня 2023р Творчий звіт Педагог – організатор, заступник з виховної роботи, бібліотекар
9 Новорічні свята 29 грудня 2023р. Новорічні привітання Педагог - організатор
10 Різдво Христове « Колядують зорі на Різдво Христове», «Щедрівка й Коляда в нашу хату загляда» 25грудня 2023р Вертеп Педагог – організатор, вихователі
12. Хрещення Ісуса Христа , Водохреща 6 січня 2024р Щедрування Педагог – організатор, вихователі
13 День святого Валентина 14 лютого 2024р Робота поштової скриньки Педагог – організатор
14 Стрітення Господнє 2 лютого 2024р Година спілкування Вчитель християнської етики
15 Шевченківські дні Березень 2024р Творчий звіт, виставки Вчителі укр. мови, бібліотекар
16 Виготовлення стінгазети « Т.Г. Щевченко- український поет». 3 квітня 2024р Виставка матеріалів Педагог-організатор
17 Благовіщення 25 березня 2024р Години спілкування Вчитель християнської етики
18 Великдень «Ясний Великдень на землі ! Багато радості й пісень приніс нас янгол на крилі…» 5 травня 2024р Виставка малюнків Вчитель малювання, педагог-організатор
19 День матері Травень 2024р Творчий звіт Класні керівники
20 Свято Останнього Дзвоника Червень 2024р Святкова лінійка Педагог - організатор

Я і родина

Мета: сформованість основ національних та загальнолюдських цінностей:

  • Уміння, навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди, запобігання, мирне розв‘язування конфліктів;
  • Здатності враховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших;
  • Моральних якостей ( чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, щедрості, поваги до особистості).
№ з/п ЗМІСТ Термін виконання Форма
проведення
Відповідальні
Відмітки про виконання
1. Виховання в школярів поваги до родини,роду,родинних свят та обрядів. Вересень 2023р Відвідування учнівських сімей Класні керівники, вихователі, соц. педагог
2. Загальношкільні батьківські збори Вересень -2023р, травень-2024р. Батьківські збори Адміністрація школи, психолог, класні керівники, соц. педагог
3. До Міжнародного дня людей похилого віку: - година спілкування по класах «Добром забуте серце, обігрійте». 1-й тиждень жовтня 2023р Години спілкування Класні керівники, вихователі
4. «Щаслива родина – багата країна» Листопад 2023р Круглі столи , виставки малюнків, випуск стіннівок Класні керівники, вихователі
5. Всесвітній День дитини 20 листопада 2023р Тематична лінійка Педагог - організатор
6. День прав людини 11 грудня 2023р Виставки малюнків Вчитель малювання
7. Методи запобігання правопорушень Лютий 2024р Години спілкування, бесіди Класні керівники, вихователі, психолог,соц. педагог
8. Експерементальні розповіді - ситуації, які виявляють позитивну та негативну поведінку неповнолітніх Лютий 2024р Години спілкування, бесіди, виховні години, демон-стрування відеослайдів Класні керівники, вихователі, психолог, соц. педагог
9. Виховання чуйності й доброти Березень 2024р Години спілкування, бесіди, виховні години Класні керівники, вихователі
10. Інтилігентна людина: яка вона? Квітень 2024р Заняття -тренінги Психолог, соц. педагог
11. Цінності моєї родини Травень 2024р Години спілкування, бесіди, виховні години Класні керівники, вихователі

Я і довкілля;

Мета: сформованість понять та уявлень про довкілля:

· усвідомлення краси природи як унікального явища та ії функцій в житті людини;

· пізнавального інтересу до природи;

· необхідності гармонійного співіснування людини та природи, відповідального ставлення до неї;

· дбайливого ставлення до природи (рослин, тварин).

№ з/п ЗМІСТ Термін виконання Форма
проведення
Відповідальні
Відмітки про виконання
1. Озеленення шкільних кабінетів,спалень та коридору школи Вересень 2023р Трудовий десант
Вихователі, класні керівники
2. Міжнародний день охорони озонового шару 16 вересня 2023р Бесіди
Вчитель основ здоров’я
3. Озеленення шкільних кімнат «Нехай буяє в школі сад» Вересень-жовтень 2023р Трудовий десант
Вихователі, класні керівники
4. Міжнародний день захисту тварин Жовтень 2023р Виставка малюнків
Вчитель малювання
5. Осінній дивограй Жовтень 2023р Конкурс на виготовлення композицій із квітів
Класні керівники,
вихователі
6. Встановити годівничку Листопад 2023р
Виготовлення годівничок
Вчитель труд. навчання
7. Природоохоронна акція «Коли ялинки плачуть» Грудень 2023р
Бесіди,
виховні години
Вихователі, класні керівники
8. Акція « Нагодуй птахів» Січень 2024р
Акція
Вихователі
9. Проведення двомісячника екології «За чисте довкілля. Квітень -травень 2024р Трудовий десант
Вихователі, класні керівники
10. Районна акція « Посади Отчий ліс» Квітень 2024р Акція Учні школи, вчителі трудового навчання
11. Операція «Мій шкільний двір – моя турбота» Квітень 2024р Трудовий десант Вчителі, вихователі
12. Насадження нових дерев Травень 2024р Трудовий десант
Вихователі, класні керівники

Я і праця;

Мета: сформованість понять та уявлень про важливість праці в житті людини:

· уявлення про типи професій;

· вміння і навички самообслуговуючої праці;

· поваги до людини праці;

· почуття відповідальності, вимогливості до себе, охайності, дбайливості, дисциплінованості.

№ з/п ЗМІСТ Термін виконання Форма
проведення
Відповідальні
Відмітки про виконання
1. Трудовий десант із благоустрою шкільного подвір′я . Операція «Бур′ян» Вересень 2023р Акція
Учні, вихователі, вчителі трудового навчання
2. «Затишок» - озеленення шкільних кімнат, спалень. Протягом року Акція
Учні, вихователі, вчителі трудового навчання
3. Прибирання території школи, підготовка клумб та квітників до зими. Жовтень 2023р Прибирання
Учні, вихователі, вчителі трудового навчання
4. Конкурс на найкращий учнівський куточок. Листопад 2023р
Конкурс
Вихователі , класні керівники, учні
5. Виготовлення новорічних прикрас Грудень 2023р Урок, зайнятість за інтересами Учні, вихователі, вчителі трудового навчання
6. Виставка учнівських робіт на зимових канікулах Січень 2024р Виставка Вчителі трудового навчання
7. Моя майбутня професія Квітень 2024р
Години спілкування
Класні керівники
8. Подорож мережею ІНТЕРНЕТ «Електронна культура» Березень 2024р.
Спілкування – інструктаж
Вчитель інформатики
9. Книжкова лікарня Грудень 2023– квітень 2024р
Рейд - перевірка
Класні керівники, бібліотекар
10. Трудовий десант на пришкільних клумбах. Операція «Паросток». Квітень , травень
Трудовий десант
Вихователі , учні , вчителі трудового навчання

Я і соціум

Мета:

- здатність орієнтуватися та пристосовуватися до нових умов життя, конструктивно на них впливати;

- визначення свого статусу в соціальній групі, налагодженні спільної праці з дорослими та однолітками;

- вміння запобігати конфліктам, справедливому і шляхетному ставленні до інших людей;

- позиції активного суб’єкта громадянського суспільства, який може і має впливати на долю країни.

№ з/п ЗМІСТ Термін виконання Форма
проведення
Відповідальні
Відмітки про виконання
1 «Твоє життя – твій вибір» Вересень 2023р. Бесіда Соц. педагог, психолог
2 «Шануймо старших» 2 жовтня 2023р. Година спілкування Класні керівники, вихователі
3 «Вдячність» 20 жовтня 2023р. Бесіда Класні керівники початкових класів
4 «Дружба та її значення у житті людини» 16 листопада 2023р. Бесіда Вихователі , Психолог, Соц. педагог
5 «Умій учитись, щоб уміти трудитись» 23 листопада 2023р. Бесіда Вчителі молодших класів
«Рольова гра «У пошуках себе» 7 грудня 2023р Конкурс Педагог організатор, вихователі
«Даруйте радість людям» 26 грудня 2023р Години спілкування Класні керівники
«Як долати труднощі і випробування» 25 січня 2024р Бесіда Класні керівники
«Життя не вічне – вічні цінності людські» 6 лютого 2024р Бесіда Психолог
«Вміння знаходити себе в суспільстві» 19лютого 2024р Година спілкування Класні керівники
«Толерантність» 5 березня 2024р Бесіда Вихователі
«Чи можна прожити без конфліктів?» 20 березня 2024р Бесіда Психолог, соц. педагог
«Ми – творці власного життя» 27 березня 2024р Години спілкування Класні керівники
«Моя земля – земля моїх предків» 4 квітня 2024р Бесіда Класні керівники
«Сторінками нашої історії» 9 квітня 2024р Бесіда Вчитель історії
«Не має прав без обов’язків» 16 травня 2024р Години спілкування Класні керівники

Я і школа

Я

Мета:

- Сформувати в учнів основи духовного, морального та фізичного

розвитку особистості:

- усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров’я (фізичного, психічного, соціального, духовного, культурного) кожної людини ;

- вчити адаптуватися до змін навколишнього середовища, оцінювати свою поведінку, коригувати її;

- знання та навички здорового способу життя ( дотримання правил гігієни, рухового режиму).

№ з/п ЗМІСТ Термін виконання Форма
проведення
Відповідальні
Відмітки про виконання
1. Проводити сезонні змагання з різних видів спорту: змагання з футболу, легкої атлетики, настільного тенісу, змагання з шахів та шахмат Протягом року Змагання Вчитель фізкультури, вихователі, учнівське самоврядування
2. День здоров'я (веселі старти, конкурсні програми, рухливі ігри на свіжому повітрі) Протягом року Веселі старти, конкурсні програми, рухливі ігри на свіжому повітрі Вихователі , педагог-організатор
3. Виявлення фактів жорстокого поводження з дітьми Протягом року Скринька «Довіри» Бібліотекар
4. Тиждень безпеки руху дітей «На вулиці безпечно буде, як правил руху не забудеш» Вересень 2023р Години спілкування , виховні години, виставка малюнків Вихователі , класні керівники, педагог-організатор
5. Тиждень протипожежної безпеки «Легко вогник запалити, та не просто погасити»: - змагання «Юний рятівник»; - єдиний класний час «Коли вогонь виходить з-під контролю»; - випуск стіннівок «Де спіткає небезпека» Вересень - жовтень 2023р Години спілкування , виховні години, виставка малюнків Класні керівники, вихователі
6. Осінні канікули Жовтень 2023р Бесіди, інстркутаж Класні керівники, вихователі
7. День відмови від куріння. «Вплив куріння на репродуктивне здоров′я молоді». 16 листопада 2023р. Виставка малюнків, демонстрація відеофільмів Бібліотекар, психолог, соц. педагог
8. Попередження дитячого травматизму під час новорічних свят та зимових канікул Грудень 2023р Бесіди, інструктаж Класні керівники, вихователі
9. День боротьби з туберкульозу Березень 2024р Медичний лекторій, Лікар, медсестра
10. Попередження наркоманії СНІДу, алкоголізму, паління, насильства у сім’ї Березень 2024р Консультації з батьками ( батьківські збори) Класні керівники , вихователі, соц. педагог
11. Весняні канікули попередження дитячого травматизму та правопорушень школярів Березень 2024р Бесіди, інструктаж Класні керівники, вихователі
12. Зустрічі, круглі столи із працівниками санітарно-лікувальних установ, правових органів, пожежної частини. Протягом року Круглі столи, бесіди Лікар, медсестра, особи правових органів та пожежних частин
13. Людське спілкування Квітень 2024р Години спілкування Класні керівники, вихователі
14. Тиждень правових знань Листопад 2023р – квітень 2024р Виховні години Класні керівники, вихователі,
15. День ЦО Березень 2024р Години спілкування, заняття -тренінги Класні керівники, вихователі, начальник ЦО
16. Безпека життєдіяльності учасників н.в. процесу під час Великодніх свят Квітень 2024р Бесіди, інструктаж Класні керівники, вихователі
17. Тиждень ОБЖ «Здоров'я – це найголовніше у житті» Травень 2024р Виховні години, виставка малюнків Класні керівники, вихователі, Бібліотекар
18. Попередження дитячого травматизму під час літніх канікул Травень 2024р Бесіди, інструктаж Класні керівники, вихователі

БУЛІНГУ В план заходів СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ

№ з/п ЗАХОДИ Відповідальні за проведення Термін виконання
1. Перевірка приміщень, території закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу. Заступник директора з господарчої частини Упродовж року
2. Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): ·педагогічний персонал; ·допоміжний персонал; ·технічний персонал. Адміністрація Вересень
3. Створити комісію з розгляду випадків булінгу та оформити журнал обліку звернень та повідомлень про жорстоке поводження з дітьми або загрозу його вчинення. Заступник директора з навчально-виховної роботи Жовтень
4. Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: ·з вивчення учнівського колективу; ·з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей Практичний психолог Жовтень
5. Консультування класних керівників та вихователів психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій. практичний психолог, соціальний педагог постійно
6. Обговорення та прийняття правил поведінки в групах/класах (1-10 кл.) Класні керівники, вихователі, соціальний педагог, практичний психолог Вересень
7. Проведення інформаційно-просвітницьких заходів щодо протидії булінгу в освітньому середовищі: · Види булінгу; · До чого призводить цькування; · Протидія цькуванню; · Розпізнавання буллера. Інформація та рекомендації для батьків; · Поради вчителю, який став об’єктом булінгу; · Психологічне та фізичне насильство у школі. Хто має відповідати за законом? Класні керівники, вихователі, соціальний педагог, практичний психолог Грудень
8. Проведення місячника з протидії булінгу та насильства «Зупинимо булінг разом!»: · Перегляд мультфільмів з коментуванням: «Гидке каченя» «Жив собі чорний кіт» «Про пташок» «Вірте у любов, вірте у Різдво» «Курка, яка несла всяку всячину» · Перегляд відео з коментуванням «Без маски» Класні керівники, соціальний педагог, практичний психолог Лютий
9. · Проведення бесід та перегляд мультфільмів з коментуванням, щодо кібер-булінгу: Бесіди: «Лабіринти інтернету»; «Соціальні мережі» «Кібер-булінг» Мультфільм: «Мобільні – це класно»; «Залежність від соціальних медіа» Навчальні відео: «Корисні підказки.Інтернет» «Безпека в інтернеті». Класні керівники, соціальний педагог, практичний психолог Листопад
10. Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей надання рекомендацій на тему «Небезпека в Інтернеті», «Безконфліктне спілкування». Дирекція школи,практичний психолог, соціальний педагог Протягом року
11. Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» Класні керівники Протягом року

Заходи щодо профілактики ВІЛ-інфікцій СНІДу у навчальному закладі

№ п/п Зміст роботи Термін роботи Відповідальний Відомості про виконання
1 Підвищення рівня обізнаності учнів щодо здорового способу життя за допомогою бесід Протягом року Медична сестра
2 Перегляд відео на тему « Не дай СНІДу шанс» Жовтень 2023р Педагог-організатор
3 Проведення уроку у Всесвітній день боротьби з ВІЛ/СНІДом Грудень 2023р Класні керівники
4 Виставка дитячих малюнків у Всесвітній день боротьби з ВІЛ/СНІДом Грудень 2023р Бібліотекар
5 Опитування щодо обізнаності з питань ВІЛ/СНІДу Грудень 2023р Психологічна служба
6 Семінар на тему «СНІД та його профілактика» Грудень 2023р Психологічна служба, медсестра
7 Перегляд відео на тему « Життя на повну силу» Грудень 2023р Психологічна служба
8 Провести бесіди, виховні години щодо профілактики ВІЛ-інфекцій Грудень 2023р Класні керівники , вихователі
9 Провести урок здоров’я у Всесвітній день здоров’я на тему «Моє здоров’я в моїх руках» 7 квітня 2024р Класні керівники
10 Проведення консультацій з батьками учнів за профілактичною програмою «Сімейна розмова» Протягом року Психологічна служба

Робота ради профілактики правопорушень

№ п/п Зміст роботи Термін роботи Відповідаль-ний Відомості про виконання
1 Виявлення учнів які не розпочали навчання Вересень 2023р Рада профілактики
2 Проведення Всеукраїнського рейду «Урок» з профілактики правопорушень і злочинів серед учнів спеціальної школи Вересень 2023р Рада профілактики, класні керівники
3 Взяття на облік дітей схильних до правопорушень та виявлення причин, що призвели до взяття їх на облік Вересень 2023р Рада профілактики, класні керівники
4 Створити органи шкільного всамоврядування, інспекторів дорожнього руху, юнацьких пожежних дружин Вересень 2023р Рада профілактики, класні керівники
5 Перевіряти стан успішності та відвідування учнями спеціальної школи, що стоять на обліку Протягом року Рада профілактики, класні керівники
6 Індивідуальні бесіди з учнями, що пропускають заняття Жовтень 2023р Рада профілактики
7 Перевірити стан гурткової роботи з учнями схильних до правопорушень Листопад , Грудень 2023р Рада профілактики
8 Аналіз зібраних матеріалів скриньки «Довіри» з метою вивчення фактів жорстокого поводження з дітьми у спеціальній школі Грудень, травень 2023р 2024р Рада профілактики
9 Підсумок роботи Ради профілактики за перший семестер Лютий 2024р Рада профілактики
10 Зустріч з начальником СуСД. Бесіди про злочинність на вулицях та громадських місцях. Кримінальна відповідальність неповнолітньої молоді. Лютий 2024р Рада профілактики, представники СуСД
11 Співпраця між службами і структурами, що здійснюють патронат і супровід дітей котрі опинилися в складних життєвих обставинах Протягом року Психологічна служба
12 Семінар «Психолого- педагогічна робота з дітьми «групи ризику» Квітень 2024р Психологічна служба
13 Анкетування «Знай та реалізуй свої права» Квітень 2024р Психологічна служба
14 Перегляд навчального відео щодо пропаганди правових знань Квітень 2024р Психологічна служба
15 Працевлаштування учнів, які стоять на внутрішкільному обліку Травень 2024р Рада профілактики
16 Підсумок роботи Ради профілактики за рік Травень 2024р Рада профілактики

Заходи щодо інформаційно – профілактичної роботи для запобігання торгівлі, експлуатації та жорстокого поводження з дітьми

у навчальному закладі

№ п/п Зміст роботи Термін роботи Відповідаль-ний Відомості про виконання
1 Розмістити скриньку «Довіри» з метою виявлення фактів жорстокого поводження з дітьми у школі Вересень 2023р Бібліотекар
2 Анкетування з питань профілактики насильства серед учнівської молоді Вересень 2023р Психологічна служба
3 Анкетування учнів з метою визначення рівня усвідомлення проблеми торгівлі людьми Жовтень 2023р Психологічна служба
4 Показ кінофільму « Станція призначення – життя » спрямованого на попередження торгівлі людьми та експлуатації дітей Жовтень 2023р Психологічна служба
5 Семінар на тему «Молодь проти насильства» Жовтень 2023р Психологічна служба
6 Виховна година «Незнайомі люди. Правела поведінки» Листопад 2023р Класні керівники , вихователі
7 Семінар щодо забезпечення захисту дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства Грудень 2023р Психологічна служба
8 Робота з батьками на тему «Торгівля людьми: це може трапитись з кожним» Протягом року Класні керівники
9 Бесіди щодо запобігання насильству в дитячому середовищі, виховання у дітей толерантного ставлення у суспільстві Протягом року Класні керівники, вихователі
10 Провести спортивні змагання командного типу, що сприятиме їх гіперактивності та зняттю агресії За окремим планом Педагог-організатор
11 Проведення консультацій з батьками учнів за профілактичною програмою «Сімейна розмова» Протягом року Психологічна служба

Заходи щодо профілактики правопорушень та запобігання дитячій бездоглядності

серед учнів у навчальному закладі

№ п/п Зміст роботи Термін роботи Відповідаль-ний Відомості про виконання
1 Створити органи шкільного самоврядування, інспекторів дорожнього руху, юнацьких пожежних дружин та різні форми природоохоронної роботи Вересень 2023р Педагог -організатор
2 Залучення дітей девіантної поведінки до участі у виховних заходах Протягом року Психологічна служба, педагог-організатор
3 Провести бесіди, виховні години щодо попередження шкідливих узалежнень та популяризації здорового способу життя Протягом року Класні керівники, вихователі
4 До оформити у бібліотеці правовий куток Вересень 2023р Бібліотекар
5 Участь педагогічних працівників у проведенні Всеукраїнського рейду «Урок» з профілактики правопорушень і злочинів серед учнів спеціальних шкіл, виявлення учнів , які не розпочали навчання Вересень 2023р – Січень 2024р Адміністрація школи, класні керівники
6 Семінар щодо попередження дитячої та підліткової злочинності Листопад 2023р Практичний психолог, РПП
7 Семінар «Психолого- педагогічна робота з дітьми «групи ризику» Грудень 2023р Практичний психолог, РПП
8 Проведення «Тижнів правових знань» з метою ознайомлення учнів із законом про права дитини Листопад 2023р- Квітень 2024р Класні керівники, вихователі, бібліотекар
9 Залучення до гурткової роботи дітей із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах Протягом року Педагог- організатор
10 Проводити індивідуально-корекційну роботу роботу з педагогічно занедбаними дітьми, які вже скоїли протиправні дії Протягом року Психологічна служба, класні керівники, вихователі
11 Посилити корекційну роботу з учнями, які мають ознаки агресивної поведінки Протягом року Психологічна служба, класні керівники, вихователі
12 Проведення консультацій з батьками учнів за профілактичною програмою «Сімейна розмова» Протягом року Психологічна служба
13 Провести виставку малюнків « Здоров’я – це найголовніше у житті» Травень 2024р Бібліотекар

Робота з профілактики аголколізму та тютюнопаління

№ п/п Зміст роботи Термін роботи Відповідальний Відомості про виконання
1 Залучення дітей девіантної поведінки до участі у виховних заходах Протягом року Психологічна служба, педагог організатор
2 Анкетування « Твоє ставлення до тютюнопаління» Листопад 2023р Психологічна служба
3 Провести індивідуальні психолого-педагогічні консультації з дітьми «групи ризику» та надання практичних порад та рекомендації щодо здорового способу життя Протягом року Психологічна служба
4 Перегляд навчального фільму «Правда про куріння» Листопад 2023р Психологічна служба
5 Провести бесіди, виховні години щодо попередження шкідливих узалежнень Грудень 2023р Класні керівники , вихователі
Виставка малюнків до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДОМ Грудень 2023р Бібліотекар
6 Анкетування для дослідження вживання учнів алкоголю Січень 2024р Психологічна служба
7 Перегляд навчального фільму «Правда про алкоголь » Лютий 2024р Психологічна служба
8 Анкетування учнів щодо схильності вживання наркотиків Березень 2024р Психологічна служба
9 Інформованість підлітків щодо наркоманії. Навчальний фільм «Чорно-біле кіно» Березень 2024р Психологічна служба
10 Семінар «Життя без шкідливих звичок» Березень 2024р Психологічна служба, медсестра
11 Проведення уроку здоров’я у Всесвітній день здоров’я 7 квітня 2024р Класні керівники , вихователі
12 Проведення консультацій з батьками учнів за профілактичною програмою «Сімейна розмова» Протягом року Психологічна служба
13 Виставка дитячих малюнків до Всеукраїнського дня тютюнопаління Травень 2024р Бібліотекар
Кiлькiсть переглядiв: 18

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.