Самоаналіз діяльності КЗ ЛОР " Добромильська спеціальна школа І-ІІ ступенів" за 2019-2020 навчальний рік

Комунальний заклад ЛОР « Добромильська спеціальна школа І-ІІ ст.» знаходиться в м. Добромилі Старосамбірського р-ну Львівської області. Добромиль – місто районного підпорядкування , розташоване за 115 км від м. Львова і 24 км від м. Старого Самбора в прикордонній зоні на границі з Польщею. Загальна площа міста 4.97 кв.км.

КЗ ЛОР «Добромильська спеціальна школа І-ІІ ст.» розпочала свою діяльність у 1963 році. До 1998 року була на фінансуванні районного бюджету , а з 1998 року підпорядковується департаменту освіти і науки ЛОДА.

Протягом 2019-2020 навчального року заклад освіти здійснював діяльність з надання спеціальної освіти у 1-10 класах для дітей з інтелектуальними порушеннями легкого та помірного ступенів.

КЗ ЛОР« Добромильська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ст.» здійснює свою діяльність:

-відповідно до Закону України « Про освіту» прийнятого Верховною Радою 5 вересня 2017 року в рамках нормативно-правового забезпечення Нової української школи;

-на підставі ст.53 Конституції України;

-у відповідності із Законами України «Про загальну середню освіту», « Про охорону дитинства»;

-відповідно до Положення про спеціальну школу, затвердженого постановою КМУ від 06.03.2019 р. № 221;

-відповідно Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, затвердженого постановою КМУ від 21 серпня 2013 р. № 607;

-відповідно Державного стандарту початкової освіти , затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 87;

- Концепції Нової української школи;

- відповідно Державних санітарних норм та правил « Гігієнічні вимоги до улаштування , утримання і режиму спеціальних загальноосвітніх шкіл( шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, та навчально-реабілітаційних центрів», затверджених наказом МОЗ України від 14 березня 2013 р. за № 410/22942;

- на підставі власного Статуту.

Педагогічна діяльність школи здійснювалась згідно з вимогами регіональних програм розвитку освіти на основі широкої і глибокої диференціації і індивідуалізації, особистісно-орієнтованого підходу до учнів в навчально-виховному процесі.

Педколектив спеціпальної школи працював над проблемою «Реалізація і формування особистості, забезпечення соціально-психологічної реабілітації та трудової адаптації учнів, виховання в них загальнолюдських цінностей».

У межах вирішення цієї проблеми педагоги школи опрацьовували методичну тему:

«Впровадження інноваційних технологій в систему роботи школи як засобу розвитку особистості, соціально-психологічної реабілітації і трудової адаптації учнів з особливими освітніми потребами».

Педагогічний колектив спрямував зусилля на реалізацію основних завдань, передбачених річним планом школи.

Головними завданнями діяльності спеціальної школи є:

- забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими стійкими фізичними, психічними, інтелектуальними або сенсорними порушеннями, на здобуття загальної середньої освіти з урахуванням особливостей їх психофізичного розвитку;

- забезпечення в освітньому процесі системного психолого-педагогічного супроводження з урахуванням стану здоров’я, особливостей психофізичного розвитку учнів (вихованців);

-розвиток природних здібностей і обдарувань, творчого та критичного мислення учнів (вихованців), здійснення їх допрофесійної підготовки та соціалізації;

- сприяння засвоєнню учнями (вихованцями) норм етики та загальнолюдської моралі, міжособистісного спілкування, основ гігієни та здорового способу життя, початкових трудових умінь і навичок;

- сприяння всебічному розвитку учнів (вихованців);

-сприяння набуттю ключових компетентностей учнями (вихованцями), запровадження педагогіки партнерства, надання консультацій батькам або іншим законним представникам учня (вихованця) з метою забезпечення їх активної участі в освітньому процесі.

Педагогічним колективом спеціальної школи проведено певну роботу щодо збереження і розвитку шкільної мережі. Станом на квітень місяць 2020 року в школі навчається 80 учнів .

Спеціальна школа має 10 класів :

- 1 – 4 – 4 класи

- 5 – 9 - 5 класів

- 10-й - 1 клас

Із загального складу дітей :

- 35 – діти-інваліди

- 16 – діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування

- 47- діти з багатодітних та малозабезпечених сімей

Контингент учнів за класами станом на 01.04.2020

Всього 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
К-сть учнів 80 7 13 7 7 6 7 12 8 7 6

Протягом року навчальний заклад в основному був забезпечений кадрами.

У 2019-2020 н.р. кількість педагогічних працівників спеціальної школи - 42, з них 15дефектологи-спеціалісти.

Кваліфікаційні розряди та категорії педагогічних працівників:

- « спеціаліст вищої категорії» – 3;

- «спеціаліст першої категорії» – 26;

- «спеціаліст другої категорії» – 7;

- «спеціаліст» – 6

Якісний склад педагогічних працівників за педагогічним стажем

Кількість педагогічних працівників 2019/2020
До 3-х років -
3-10 років 10
10-20 років 17
Понад 20 років 15
Всього 42

Крім педагогічних працівників заклад освіти обслуговує згідно штатного розпису:

- адміністративний персонал – 2;

- технічний персонал- 24;

- медичний персонал-3

У 2019-2020н. році штатними працівниками школа була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером та оргтехнікою. Перспектива в освіті така, що через кілька років вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати освітній процес з учнями.

На сьогоднішній день більшість спеціалістів добре володіють навичками роботи з комп’ютерами та оргтехнікою, яка розміщена у їх кабінетах та використовується для роботи.Оперативний зв’язок з департаментом освіти і науки та іншими установами здійснюється із застосуванням електронної пошти. У школі працює INTERNET, встановлено електронний зв’язок між комп’ютерами спеціальної школи.

Мережа класiв (виховних груп) у спеціальної школи формується на пiдставі нормативiв їх наповнюваностi, затверджених наказами Мiнiстерства освiти i науки України, вiдповiдно до санiтарно-гiгiєнiчних умов, допустимої площi на одного вихованця.

Більша кількість дітей у школі це діти з багатодітних і малозабезпечених сімей. Діти –сироти та позбавлені батьківського піклування перебувають у школі на повному державному утриманні. Здійснюється соціальний захист , матеріальне забезпечення дітей , створені належні умови проживання , навчання , виховання , різнобічного розвитку та здобуття певного рівня освіти , професійної орієнтації , підготовки до самостійного життя та праці.

Освітній процес, методична робота

Освітній процес у спеціальній школі спрямовується на розвиток особистості учня (вихованця) шляхом формування та застосування його компетентностей та має корекційну спрямованість. Шляхом індивідуального та диференційованого підходів освітній процес забезпечує корекцію порушень розвитку, засвоєння освітньої програми, розвиток здібностей та подальшу соціалізацію.Корекційно-розвиткові (індивідуальні або групові) заняття проводяться педагогічними працівниками у другій половині дня з урахуванням особливостей розвитку учнів (вихованців). А саме це соціально-побутове орієнтування, ритміка,ЛФК, розвиток мовлення. Для проведення належної корекційно-розвиткової роботи у спеціальній школі утворене відділення корекційно-розвиткової роботи, яке складається, зокрема, з таких обладнаних приміщень:

1) логопедичного кабінету;

2) кабінету для проведення групових занять з ритміки (логоритміки);

3) кабінету лікувальної фізичної культури;

4) кімнати для сенсорного розвантаження;

5) навчально-виробничих майстерень та кабінетів для організації поглибленого трудового навчання;

6) кабінету трудового (предметно-практичного) навчання для учнів початкової школи;

7) кабінету практичного психолога;

Методична робота в школі – це спеціально організована діяльність педагогічного колективу, метою якої є створення умов для удосконалення фахової майстерності вчителів, а відтак - підвищення якості освітнього процесу. До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі та вихователі, соціальний педагог, практичний психолог, дефектолог. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються нормативні документи про освіту, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань та творчих груп, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси, технічні засоби (комп’ютер, копіювальна техніка), тощо.

Результативною була робота всіх методичних об’єднань. Вчителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділились досвідом роботи по проблемах, зросла їх педагогічна майстерність.

Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи.

Виховна робота

У школі створюються належні умови для розвитку природних здібностей, забезпечення основних прав і свобод дитини відповідно до “Декларації прав дитини”

Виховна робота у школі приваблює дітей своєю змістовністю та емоційністю , викликає інтерес і активність учнів. Виховні заняття різноманітні за формою . Це-бесіди, рольові та рухливі ігри , інсценізація віршів , казок , оповідань , спортивні змагання , конкурси , вікторини, трудові операції , свята , екскурсії , ранки.

У зв'язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:

• Превентивне виховання.

• Морально-етичне виховання.

• Художньо-естетичне виховання.

• Громадянсько-патріотичне виховання.

• Трудове виховання.

•Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.

• Екологічне виховання.

Виховні заходи у яких взяли участь учні нашої школи:

• Заходи пам’яті жертв Голодомору «Дзвони Чорнобиля»

• Обласний фестиваль «Лютин»

• День Цивільної оборони

• Свято матері

• Численні конкурси малюнків.

• Природа рідного краю.

• Обласний конкурс «Мрії збуваються»

• Обласні змагання з інвалідного спорту та внутрішньошкільні змагання

• Міжнародні змагання з інвалідного спорту

• Екскурсії в дельфінарій м. Трускавець, на шоколадну фабрику м. Львів, санаторій «Рент- Інвест» м. Хирів, з метою оздоровлення

Діти беруть активну участь у культурному житті міста. За сприянням міської влади діти мають можливість відвідувати виступи артистів театру , цирку, співаків, які приїзджають у наше місто.

Правовиховна робота

У спеціальній школі з учнями організовано такі форми правового навчання і виховання:
- тематичні загальношкільні лінійки та класні години,

- зустрічі з представниками правоохоронних органів (зокрема – районної та обласної прокуратури).

- бесіди на правову тематику,

- анкетування,

- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями,

- батьківські лекторії,

- відвідування проблемних сімей вдома.

Практичним психологом та соціальним педагогом школи регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві обставини. Та все ж за звітній період траплялись випадки протиправної поведінки учнів, зокрема тютюнопаління, вживання нецензурної лексики, агресивна поведінка, пропуски занять без поважних причин, відсутність учнів на окремих уроках .

Соціальний захист.

Соціальна підтримка вихованців спеціальної школи , проводиться згідно з діючим законодавством.

Із загальної кількості учнів :

• сиріт і позбавлених батьківського піклування – 16;

• інвалідів – 35;

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації та, зокрема, директора школи-інтернату. Вони повністю забезпечені всім необхідним: предметами гардеробу (одягу та взуття), предметами та засобами особистої гігієни, побуту. На них, у повній мірі, відповідно до чинного законодавства, ведуться особові справи, контролюється питання захисту їх майнових та житлових справ, виплата пенсій по втраті годувальника та соціальної допомоги, надання своєчасної медичної допомоги, літнього оздоровлення, майбутнє працевлаштування та щоденне перебування у спеціальній школі.

Профорієнтаційна робота

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота здійснюється під час освітнього процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Якісному вихованню сприяють екскурсії на виробництво, позакласні виховні заходи.

Профорієнтаційна робота з учнями має прямий вплив на майбутнє працевлаштування випускників 10 класу в ПТЛ та їх дорослу трудову діяльність.

З цією метою у школі облаштовано навчальний кабінет швейної справи, столярна майстерня, кабінет перукарської справи ,кабінет шевської справи майстерня будівельної справи .

Профорієнтаційній роботі сприяють уроки соціально-побутового орієнтування.

Незважаючи на те, що навчально-матеріальна база уроків трудового навчання постійно покращується, реорганізація та докорінне удосконалення всієї системи трудового навчання та профорієнтаційної роботи нас ще чекає, починаючи від змісту трудового навчання та його структури, практичних робіт та завершуючи реальним рівнем трудових навичок учнів спеціальної школи.

Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

Медичне обслуговування учнів школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів у закладі обладнаний медичний пункт де працює шкільна медична сестра, яка організовує систематичне та планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань, лікар-педіатр та лікар-стоматолог. Щорічно на базі номерної районної лікарні діти-сироти та діти без батьківської опіки проходять медичне обстеження (двічі на рік).

Відповідно до бюджетних призначень школа повністю забезпечується необхідною кількістю медикаментів, засобами профілактики, дезінфікуючими засобами.

Педагогічні працівники щорічно проходять поглиблений медичний огляд у серпні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Проходження медичного огляду фіксується в медичних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у сестри медичної

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст..22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, усі вихованці забезпечуються безоплатним 5-разовим харчуванням. Гаряче харчування всіх учнів відбувається згідно графіку у їдальні школи.

Спеціальна школа за бюджетні кошти повністю забезпечується необхідними продуктами харчування, вітамінами відповідно до щоденного меню. Безпосередній контроль задотриманням технології приготування їжі, організований її прийом покладено на кухарів школи та бракеражну комісію до складу якої входять: заступник директора з НВР Крвавич Л.Р., кухар Хома Н.І., комірник Сваричевський В.Д., сестра медична з дієтичного харчування Лех Г.М.

Цікавими оздоровчими заходами у школі є проведення традиційного Дня здоров’я, шкільної спартакіади, бесіди з лікарями ЦРЛ, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю, виступи шкільної медсестри в класах. У планах виховної роботи кожного класного керівника, вихователя є розділ «заходи по збереженню життя і здоров’я дітей», де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.
Цікавим і змістовним було літнє оздоровлення вихованців школи.

Фінансово-господарська діяльність.

Кошторис школи на 2020 рік становить 10937100 грн. державних коштів та 642113,25грн. спеціальних коштів.

Державні кошти:

Заробітна плата -7090400,00

Нарахування на оплату праці-1559800,00

Предмети матеріали, обладнання та матеріал- 87200,00

Медикаменти та перев’язувальні матеріали- 11900,00

Продукти харчування-1219600,00

Оплата послуг крім комунальних-150500,00

Видатки на відрядження -5300,00

Оплата водопостачання та водовідведення -53000,00

Оплата електроенергії -746100,00

Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку -5100,00

Інші виплати населенню- 6400,00

Інші поточні видатки-1800,00

Спеціальні кошти отримує школа через надання гуманітарної допомоги, як українськими так і закордонними спонсорами, меценатами, волонтерами, які активно залучаються дирекцією школи до розвитку навчального закладу. Так за спонсорські кошти в школі закуплено нове сучасне обладнання для кабінету швейної справи, шевської справи, будівельної справи та перукарського кабінету, які дуже важливі для здійснення школою трудової корекційної роботи. Суть якої полягає в тому щоб навчити кожну дитину елементам трудової діяльності для адаптації в суспільстві після закінчення школи. У 2020 році за спонсорські кошти збудовано дві мансардні кімнати для навчальних кабінетів на суму 200000 грн. В школі створенні найкращі умови для навчання, виховання та проживання дітей. Зроблено капітальні та поточні ремонти, а саме утеплення фасадів навчальних корпусів школи, заміна фізично зношених вікон на сучасні енергозберігаючі, утеплення бетонного перекриття спального корпусу, що дало велику економію коштів за споживання енергоносіїв .В класах, навчальних кабінетах встановлено високо-економні світильники.

Спецшкола має свою територію, приміщення та обладнання для організації освітнього процесу, корекційно-відновлювальної роботи, реабілітаційних заходів, проживання вихованців, проведення позакласної роботи. Комплекс приміщень складають: навчальний корпус з обладнаними класами, залами, бібліотекою; спальний корпус з побутовими кімнатами; медичний блок; їдальня і харчоблок із складськими приміщеннями; господарчо-побутовий комплекс, що включає склади, пральню, гараж, навчально-виробничі майстерні.

Будівлі спеціальної школи прийняті в експлуатацію понад 50 років назад. Але не зважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація спеціальної школи разом з департаментом освіти і науки, спонсорами постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Протягом року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам спеціальної школи. Вчасно здійснювалися бухгалтерією оплати за спожиті школою енергоносії. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв.

У спеціальній школі приділяється достатня увага естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюються новими сучасними стендами, активно проводиться робота по озелененню коридорів. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються працівниками школи, своєчасно обрізаються дерева, кущі. Фарбується огорожа, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи.

Управлінська діяльність.

Управління спеціальною школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів - предметників і планів виховної роботи класних керівників та вихователів. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток спеціальної школи.

Директор спеціальної школи В.Є. Муль

Кiлькiсть переглядiв: 274

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.